8. októbra 2014

Dopravný podnik - PR nástroj komunálnych politikov

Dopravný podnik slúži ako reklamná agentúra pre vyvolených. Zodpovedať sa za zvýhodňovanie kandidátov nemusí, nič nevysvetlí a od všetkého dá ruky preč. Dopravný podnik nemá žiadnu sebareflexiu a ani zodpovednosť.

Milujem najmä komunálne voľby. Každé štyri roky je vďaka nim pre novinárov množstvo tém. Žiaľ, veľa z nich sa nedostane do novín a nevenuje sa im toľko priestoru, koľko by sa malo. Jedným z nich je aj prípad Martina Borguľu, ktorý zaslal "ďakovný list" zamestnancom Dopravného podniku Bratislava.


Kto tento list nečítal, je verejne prístupný na Facebooku (http://on.fb.me/1EonP8Z). V skratke, ide o list na hlavičkovom papieri s insígniami Martina Borguľu poukazujúcimi na to, že je komunálny poslanec. Hoci list mal byť podľa neho poďakovaním sa člena dozornej rady Dopravného podniku Bratislava (ktorým Borguľa je) zamestnancom, za to že ho pozvali na Deň zamestnancov, tak končí do oči bijúcou politickou reklamou.
Borguľa síce tvrdí, že "v liste sa nijakým spôsobom nespomína moja kandidatúra na poslanca." Výzva zamestnancom je jasná. "Ako poslanec Mestského zastupiteľstva hlavného mesta Bratislavy za Staré Mesto mám možnosť ovplyvňovať dianie v našom meste," píše a dodáva, že touto cestou (formou "ďakovného listu") by som Vám dal rád prísľub, že sa budem na zasadnutiach zastupiteľstva mesta zasadzovať aj za zlepšenie Vašich pracovných podmienok, ako aj Vášho finančného hodnotenia.
Možno len Martin Borguľa a jeho priaznivci nevidia "uplácanie zamestnancov" dopravného podniku. Borguľa vo vyhlásení pre média dokonca priznal, že vie koľko zamestnancov DPB žije v Starom Meste a teda mu môže dať potencionálne hlas.


Čo ma ale na tomto prípade najviac zaujíma, je rola dopravného podniku. To, že môže člen dozornej rady poslať list zamestnancom ešte zoberiem. To, že je v ňom jasná politická reklama sa mi už tak nepáči. Taktiež sa mi nepáči, že niekto získa 2700 adries zamestnancov, aby im mohol rozposlať takýto list.
Podľa dopravného podniku je to v poriadku, lebo "tieto listy súviseli s výkonom jeho funkcie v DPB," povedala hovorkyňa Adriana Volfová. Či sa stotožníte s tvrdením hovorkyne alebo nie, nechávam na vás.
Zaujímal ma aj mechanizmus tohoto rozposielania. Keďže dopravný podnik s rozposielaním vraj nemal žiadne výdavky, zaujímalo ma, ako sa celá akcia odohrala. Pýtal som sa, či pán Borguľa doniesol do DPB 2700 listov a obálok? Odkiaľ mal adresy zamestnancov? Kto ich na obálky vypisoval? Kto ho platil (Borguľa alebo DPB z našich daní?)? Bolo to v rámci pracovného času, či po ňom? Kto platil poštovné? Ak ide o poďakovanie sa člena dozornej rady, prečo sú na hlavičkovom papieri insígnie komunálneho poslanca?
Žiaľ, keď som sa pýtal na konkrétnejšie detaily, tak si dopravný podnik po viacerých vyhláseniach viacerým médiám zmyslel, že sa nebudú zapájať do predvolebného súboja. Na podrývacku otázku "Prečo? Veď ste tak už začali rozposielaním tohoto listu," nereagovali vôbec.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára